Nasza historia i dziedzictwo

Poznaj naszą historię.

Nasza historia
Najważniejsze punkty naszego dziedzictwa
Kształtowanie kultury koktajli
Rozszerzanie naszego portfolio
Ekspansja globalna
1862-1910
POCZĄTKI DZIAŁALNOŚCI
background image
1862 WSZYSTKO ZACZYNA SIĘ OD MARZENIA

Firma Bacardi zostaje założona 4 lutego przez Don Facundo Bacardí Massó w Santiago de Cuba, w momencie gdy kupuje małą destylarnię i rewolucjonizuje proces produkcji rumu tworząc aksamitny w smaku, lekki alkohol — znany dziś na świecie jako rum BACARDÍ®.

Żona Facundo, Doña Amalia, zauważa kolonię nietoperzy zwisających z krokwi destylarni i dostrzega ich symboliczne znaczenie dla ludności indiańskiej pochodzącej z Hiszpani i Kuby. Nietoperz symbolizuje dobre zdrowie, jedność rodziny oraz pomyślność. Doña Amalia proponuje przyjęcie nietoperza za symbol rumu BACARDÍ i wkrótce okoliczni mieszkańcy zaczynają pytać o „el ron del murcielago” — rum nietoperza.

Facundo Bacardí Moreau (syn Dona Facundo) sadzi palmę kokosową przed nową destylarnią. Palma, zdrobniale nazywana El Coco staje się symbolem rodziny Bacardí oraz firmy. Przetrwawszy pożar w destylarni, pięć trzęsień ziemi oraz niezliczone huragany, El Coco symbolizowała siłę i determinację Bacardi. W końcu wokół palmy zrodziła się lokalna przepowiednia:

Firma Bacardi przetrwa na Kubie tak długo, jak długo będzie tam stała palma…”

1888 ULUBIONY RUM ZNAWCÓW
background image

Popularność i reputacja rumu BACARDÍ jako trunku wysokiej jakości rozprzestrzenia się w błyskawicznym tempie.

Firma zdobywa złoty medal na targach Exposición Universal de Barcelona i zostaje mianowana „Dostawcą na Hiszpański Dwór Królewski”. BACARDÍ umacnia swoją pozycję jako ulubionego rumu bogatych i sławnych.

1898 PIERWSZE KOKTAJLE
background image
background image

Pewnego gorącego dnia w Daiquirí na Kubie, amerykański inżynier górnictwa Jennings S. Cox wymyślił koktajl BACARDÍ Daiquirí, jako orzeźwiający poczęstunek dla swojej załogi górników z kopalni miedzi. Wykorzystał świeżo wyciśnięty sok z limonki, cukier, pokruszony lód oraz znakomity rum BACARDÍ Superior. Możemy tylko powiedzieć: Dzięki Jennings!

Dwa lata później, w 1900 roku w Hawanie powstał pierwszy na świecie koktajl Cuba Libre, gdy amerykańscy żołnierze zmieszali rum BACARDÍ z Coca-Colą® i limonką, aby uczcić zakończenie wojny hiszpańsko-amerykańskiej. Ten przepyszny drink oraz inne koktajle na bazie rumu BACARDÍ dają początek złotej erze koktajli, kiedy ludzie zakochali się w tworzeniu własnych drinków.

background image
1910 NOWE HORYZONTY

Bacardi staje się pierwszą kubańską firmą międzynarodową, gdy zaczyna prowadzenie działalności w Barcelonie w Hiszpanii. To właśnie tam po raz pierwszy rum BACARDÍ jest butelkowany poza Kubą. Wkrótce potem rozpoczyna działalność w Nowym Jorku, aby dotrzymać kroku rosnącemu popytowi na rum BACARDÍ w Stanach Zjednoczonych.

1920 - 1936
PROHIBICJA I ART DECO
1920 ZAKAZANY, LECZ NIE POKONANY
background image

W Stanach Zjednoczonych wprowadzono prohibicję, zakazując produkcji i sprzedaży alkoholu, a zakład butelkujący Bacardi w Nowym Jorku zostaje zamknięty.

Firma przekuwa przeciwność w sukces dzięki kampanii promującej Kubę jako tropikalną oazę, w której można ochłonąć od „suszy” panującej w Stanach Zjednoczonych. Amerykanie tłumnie przybywają na wyspę, aby rozkoszować się rumem BACARDÍ, przyczyniająć sie do popularności firmy. Na całym świecie wówczas kultura koktajli przeżywa boom.

background image
1930 KULTOWY CEL PODRÓŻY

Podczas trwającej w Stanach Zjednoczonych prohibicji, firma Bacardi stawia pierwszy wieżowiec w Hawanie: słynny Edificio Bacardí, zaprojektowany przez architektów Estebana Rodrígueza-Castells oraz Rafaela Fernándeza Ruenes. Elegancki, czarno-złoty bar w stylu Art Deco znajdujący się w lobby, staje się ulubionym miejscem spotkań znanych ludzi, turystów, celebrytów, a nawet hiszpańskiej rodziny królewskiej!

background image
Lata 30-te XX w.

Rafael Valiente, zdrobniale nazywany „Pappy”, okrzyknięty „najszczęśliwszym sprzedawcą w Hawanie”, osobiście wita i zaprasza do rozkoszowania się rumem BACARDÍ ludzi z całego świata przyjeżdżających do Hawany oraz Amerykanów uciekających przed prohibicją. Osobiście stoi za barem w Edificio Bacardí, gdzie demonstruje gościom, jak przygotować idealne BACARDÍ Mojito, Daiquirí, Cuba Libre lub koktajl BACARDÍ. To jego ulubiona technika sprzedaży.

background image
1930 PODWOJENIE LICZBY
DESTYLARNI

Bacardi otwiera zakłady w Meksyku i Portoryko ‒ do dnia dzisiejszego dwa największe zakłady produkcyjne w Bacardi. Meksyk jest pierwszym krajem poza Kubą, w którym produkowany jest rum BACARDÍ. Dziś zakład w Cataño w Portoryko jest największą destylarnią rumu klasy premium na świecie.

background image
1936 OCHRONA PRAWNA DRINKÓW Z NIETOPERZEM

Dzisiaj, gdy klient zamawia drinka z Piña Coladą BACARDÍ lub inny koktajl z nazwą BACARDÍ, według prawa musi on być podany wyłącznie z dodatkiem rumu BACARDÍ. W słynnej sprawie o prawa konsumenckie z 1936 roku Sąd Najwyższy w Nowym Jorku orzekł:

Koktajl BACARDÍ musi być wykonany z użyciem rumu BACARDÍ.”

1958 - 1979
OD REWOLUCJI KUBAŃSKIEJ DO UZNANIA NA CAŁYM ŚWIECIE
background image
1958 KATEDRA RUMU

Gubernator Portoryko ochrzcił nową destylarnię Bacardi w Cataño mianem „Katedry Rumu”.

background image
1960 SIŁA I WYTRWAŁOŚĆ

Wszystkie oddziały i aktywa Bacardi na Kubie zostają nielegalnie skonfiskowane bez rekompensaty przez rewolucyjne siły rządowe 14 października 1960 roku, tuż przed obchodami 100-nej rocznicy założenia firmy. W tym samym roku przepowiednia związana z El Coco urzeczywistnia się, gdy po 98 latach od posadzenia palmy przed destylarnią Bacardi w 1862 r., uwielbiana palma marnieje i obumiera.

Rodzina Bacardí pozostaje niezłomna, chociaż wielu jej członków musi uciekać z wyspy na wygnanie. Dzięki przezorności i wcześniejszemu przeniesieniu znaków towarowych oraz szczepów drożdżowych poza Kubę, firma kontynuuje działalność w Stanach Zjednoczonych, Meksyku, Portoryko, Hiszpanii i na Bahamach.

1965 NOWE ŻYCIE

Bacardi International Limited przenosi się z Bahamów do nowej siedziby na Bermudach. Ten strategiczny ruch umożliwia nawiązanie stosunków z Europą, gdzie Bacardi dostrzega potencjał rozwoju, oraz ze Stanami Zjednoczonymi, gdzie pozycja firmy jest już silna. Okazuje się to genialną decyzją i rozpoczyna okres spektakularnego sukcesu.

Siedem lat później Bacardi International Limited otwiera nową siedzibę na Bermudach, inspirowaną oryginalnym projektem słynnego architekta Ludwiga Mies van der Rohe. Na podstawie tego projektu miała powstać siedziba w Santiago de Cuba, lecz niestety nie został on wykorzystany, gdyż rodzina wraz z firmą została zmuszona do opuszczenia wyspy i udania się na wygnanie w 1960 roku.

background image
1979 FIRMA GLOBALNA

Światowa sprzedaż rumu BACARDÍ sięga blisko 16 milionów 9-litrowych skrzynek, co czyni tę markę numerem jeden na świecie pośród mocnych alkoholi klasy premium.

1992 - 2004
WIĘCEJ NIŻ RUM
background image
1992 POŁĄCZENIE

Powstaje firma Bacardi Limited, łącząc pięć oddzielnych strategicznych jednostek operacyjnych Firmy (Bacardi International Limited — Bermudy; Bacardi & Company Limited — Bahamy; Bacardi Corporation — Portoryko; Bacardi Imports, Inc. — Stany Zjednoczone oraz Bacardi y Compañía S.A. de C.V. – Meksyk).

1993 MARTINI & ROSSI® DOŁĄCZA DO RODZINY
background image

Bacardi kupuje firmę General Beverage, właściciela Grupy MARTINI & ROSSI. Po ponad 130 latach działalności jako przedsiębiorstwa z jedną marką, nowy nabytek sprawia, że firma Bacardi staje się dwukrotnie większa oraz otwiera się na potężne kanały dystrybucji za granicą. Firma staje się jedną z pięciu największych na świecie firm dystrybuujących mocne alkohole premium.

background image
1995 APETYT NA ŻYCIE

Bacardi wprowadza BACARDÍ Limón w Stanach Zjednoczonych i robi WIELKIE wrażenie. W następnym roku premiera zostaje okrzyknięta przez branżę „najbardziej udanym wprowadzeniem nowego produktu na rynek wszechczasów”.

background image
1998 ŚWIAT WHISKY I GINU

Bacardi kupuje marki DEWAR’S® blended Scotch whisky oraz gin BOMBAY® i BOMBAY SAPPHIRE®. Bacardi jest teraz jedną z czterech największych na świecie firm dystrybuujących mocne alkohole.

background image
2003 NASZA DESTYLOWANA HISTORIA

Bacardi otwiera centrum dla zwiedzających Casa BACARDÍ w destylarni Bacardi w Cataño w Portoryko — wart wiele milionów dolarów nowoczesny ośrodek dla turystów, prezentujący rodzinę Bacardí, historię firmy oraz wyjątkowość rumu BACARDÍ. Wkrótce centrum staje się obowiązkową atrakcją turystyczną. .

background image
2004 WYSOKIE LOTY GREY GOOSE®

Bacardi kupuje GREY GOOSE – wódkę super premium, numer jeden na świecie. Ten znakomity alkohol wykorzystujący tylko dwa składniki — najwyższej klasy pszenicę oraz wodę z Francji — jest destylowany tylko raz. Powszechnie wiadomo, że jeśli wódka wymaga więcej niż jednej destylacji, to oznacza, że potrzebne są lepsze składniki.

2009 - 2019
150 LAT ŁĄCZENIA LUDZI
background image
2009 WYZNACZANIE STANDARDÓW

Bacardi Limited zdobywa certyfikat „Triple Crown” i staje na czele branży jako jedyna duża firma dystrybuująca mocne alkohole na świecie, która uzyskała globalną certyfikację wszystkich swoich zakładów, potwierdzającą że firma działa zgodnie z najwyższymi uznanymi na świecie standardami jakości, ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa i higieny pracy – ISO 9001, ISO 14001 i OHSAS 18001 – co włącza ją do grona elitarnej grupy najlepiej zarządzanych przedsiębiorstw na świecie.

2012 BACARDI OBCHODZI
SWOJE 150-LECIE
background image

4 lutego firma oraz rum BACARDÍ obchodzą 150-tą rocznicę powstania — nadzwyczajny kamień milowy, którym niewiele firm może się poszczycić. Miliony ludzi na setkach przyjęć na całym świecie obchodzi historyczny jubileusz, uczestnicząc w imprezach dla konsumentów, uświetnionych obecnością celebrytów. Duża kampania reklamowa bazuje na motywie szczytowej popularności rumu BACARDÍ w latach 50 XX w. oraz promuje limitowaną edycję rumu BACARDÍ wartego 2000 dolarów za butelkę, stworzonego przez ośmiu mistrzów z rodziny Bacardí.

background image
2013 MARTINI & ROSSI KOŃCZY 150 LAT

Bacardi świętuje 150-tą rocznicę istnienia MARTINI, ulubionego na całym świecie wermutu oraz włoskiego wina musującego numer jeden.

background image
2014 GOOD SPIRITED

Bacardi Limited prezentuje swoją globalną inicjatywę na rzecz środowiska, zatytułowaną „Good Spirited: Building a Sustainable Future” (Good Spirited: budowanie zrównoważonej przyszłości) z konkretnymi celami dotyczącymi pozyskiwania surowców, opakowań oraz działalności operacyjnej.

background image
2014 SINGLE MALTS NA RYNKU

John Dewar & Sons Ltd. wprowadza do obiegu szereg nowych produktów oraz nigdy wcześniej nie prezentowanych alkoholi single malt pod hasłem „Ostatnie wielkie malty”: ABERFELDY®, AULTMORE®, CRAIGELLACHIE®, THE DEVERON® oraz ROYAL BRACKLA®.

2014 BOMBAY SAPPHIRE OTWIERA DRZWI NOWEJ DESTYLARNI

Gin BOMBAY SAPPHIRE otwiera nową destylarnię oraz centrum dla zwiedzających w Laverstoke Mill w Anglii. Firma przekształca 300-letni młyn papierniczy z liczącą ponad 1000 lat historią w zrównoważoną gorzelnię, która chroni naturalny ekosystem oraz dziedzictwo tego miejsca.

background image
2018 POSTĘP DLA LUDZKOŚCI I PLANETY

Bacardi dzieli się swoim postępowym podejściem do środowiska wypracowanym w ramach inicjatywy „Good Spirited: budowanie zrównoważonej przyszłości” i rozszerza ją tak, aby obejmowała wszystkie działania związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu.

Obecnie inicjatywa ta obejmuje Marketplace (odpowiedzialny marketing i odpowiedzialne spożycie alkoholu), Philantropy, Community Investements oraz People, a także obszary, na których początkowo się koncentrowano, tj. Odpowiedzialne Pozyskiwanie Surowców oraz Środowisko. Działania podejmowane w ramach tych filarów są zgodne ze Zrównoważonymi Planami Rozwoju ONZ.

background image
2018 PASJA DLA PERFEKCJI

PATRÓN®, najlepiej sprzedająca się na świecie tequila klasy ultra-premium dołącza do rodziny.

PATRÓN jest produkowany z drobiazgową precyzją i dbałością o szczegóły na każdym etapie: ręcznych zbiorów wyselekcjonowanych w 100 procentach z najlepszych owoców agawy Weber Blue, tradycyjnyego procesu destylacji oraz ręcznego etykietowania i numerowania każdej butelki.

2019 - DO DNIA DZISIEJSZEGO
BACARDI LIFE TODAY
background image
2019 CELEBROWANIE WAŻNYCH MOMENTÓW

Wprowadzamy nową strategię, której celem jest świętowanie momentów mających znaczenie w odpowiedzialny sposób. Firma przedstawia swoją wizję bycia wiodącym na świecie domem alkoholi premium, docenianym za kultowe marki, które łączą ludzi zapewniając im wyjątkowe doznania.

Good Spirited - W dobrym duchu

Robimy, to co słuszne

Od samego początku Bacardi angażuje się w pomaganie lokalnym społecznościom, odpowiedzialny marketing, zrównoważone działana, dbanie o pracowników i robienie słusznych rzeczy.

Dowiedz się więcej